Skuteczna sprzedaż B2B pomoże rozwinąć przedsiębiorstwo

Nie od dziś wiadomo, że jeden duży kontrahent często pozwala utrzymać się firmie na rynku przez dłuższy czas. Nie oszukujmy się jednak, to nigdy nie jest osoba prywatna, ale zawsze przedsiębiorstwo. Dlatego zawsze warto rozwijać model sprzedaży Business to Business.

Potencjał tkwi w nowoczesnych firmach

Nowoczesna firma nie zawsze oznacza taką, która zajmuje się technologiami, ważne jest, żeby była technologicznie rozwinięta. To z takimi przedsiębiorstwami, które nie boją się internetu i używają rozwiniętego oprogramowania, możliwa jest skuteczna sprzedaż B2B. Pamiętajmy bowiem, że w relacjach z kontahentami współcześnie dużą rolę odgrywają systemy teleinformatyczne. Internetowe prowadzenie transakcji z innymi przedsiębiorstwami pozwala nam na szybsze i skuteczniejsze przygotowanie m.in. ofert, zamówień, późniejsze ich potwierdzenie, dokonywanie płatności, realizację transakcji, szukanie ofert, wstawianie dokumentów czy marketing. Warto podkreślić, że skuteczna sprzedaż B2B obniża również koszty w firmie, usprawnia procesy zachodzące wewnątrz, jak i między klientami, pomaga również przy kontakcie z dostawcami czy odbiorcami, a wszystko to ma realne przełożenie na zwiększony zysk. Dodajmy, że B2B stał się alternatywą dla tradycyjnych kanałów dystrybucji.

Wymiana handlowa jest dwutorowa

Sprzedaż metodą B2B odbywa się według jednego z dwóch sposobów. Pierwszy obejmuje rynek wertykalny, wymiana handlowa obejmuje tutaj przedsiębiorstwa z jednej branży lub sektora i jest najczęściej produktowa. Rynek horyzontalny jest natomiast bardziej rozbudowany i pomaga w transakcjach między firmami z różnych branż. Platformy B2B pojawiają się zazwyczaj w postaci portali branżowych, witryn handlowych i aukcji elektronicznych czy giełd towarowych. Istotne w nich jest przejrzystość wśród katalogów sprzedawców i ofert oraz to, że rozbudowane systemy składania zamówień umożliwia śledzenie procesu zakupu. Platformy te pozwalają również na dokonywanie bezpiecznych zakupów i transakcji dzięki kontroli ich uczestników oraz autoryzacji. Pozwala to na wyeliminowanie oszustów internetowych oraz firm, które istnieją tylko na papierze, a w rzeczywistości nie prowadzą handlu.

Leave a Reply