Osiągnij swoje cele z najlepszą metodyką sprzedaży b2b

metodyka sprzedaży

Sprzedaż b2b to jedna z najtrudniejszych form sprzedaży, ponieważ jest to proces sprzedaży business to business, czyli pomiędzy firmami, czy przedsiębiorstwami. Sukces na tym polu wymaga zupełnie innego podejścia, niż sprzedaż w sektorze b2c, czyli business to customer.

Poznaj najlepszy sposób na skuteczną sprzedaż

Poszukiwanie klientów biznesowych oraz prowadzenie z nimi negocjacji oraz zawieranie umów w ostatnim etapie jest bardzo trudnym zajęciem. Tu najczęściej nie wystarczy tradycyjny marketing, który stosujemy przy kontaktach z klientami prywatnymi. Biznesmani sami go stosują, więc znają go zbyt dobrze, aby dać się Zachęcić standardowymi chwytami reklamowymi. Tu potrzeba czegoś więcej. Dlatego właśnie powstała metodyka sprzedaży b2b CustomerCentric Selling. Już sama nazwa wskazuje na to, że wyjątkowy nacisk kładzie się tu na postawienie klienta w centrum swoich działań, to jego potrzeby mają być dla nas najważniejsze. Musimy zaproponować mu coś, co odpowie na jego zapotrzebowanie i sprawi, że wybierze właśnie nas dla realizacji celów swojego przedsiębiorstwa. Klientem trzeba się odpowiednio zaopiekować od pierwszego kontaktu, aż do końca realizacji zamówienia, czy usługi, jaką nam zlecił. Zadowolony klient nie tylko do nas wróci, ale poleci nas znajomym, którzy w sporej części też zapewne są związani z biznesem, a więc znajdują się w naszej potencjalnej grupie odbiorców. Jak więc dokładnie wygląda ta metodyka sprzedaży?

Krok po kroku do sukcesu

Metodyka sprzedaży b2b, o której dziś piszemy jest narzędziem, które przeznaczone jest głównie dla profesjonalnych, doświadczonych handlowców, którzy znają już podstawy działania w sferze sprzedaży business to business, ale cały czas chcą się rozwijać, aby wykonywać swoją pracę, jak najskuteczniej. Dzięki CustomerCentric Selling bez problemu przejdziesz przez wszystkie etapy sprzedaży. Począwszy od zbierania danych o potencjalnych odbiorcach, przez pierwszy kontakt i pogłębione negocjacje ze szczeblem decyzyjnym, aż po podpisanie umowy korzystnej dla obu stron. Podstawą jest tu indywidualne podejście do każdego klienta, skupienie na celach, które chce on osiągnąć oraz na problemach, jakie mu w tym przeszkadzają. Musisz tylko udowodnić, że to właśnie firma, którą reprezentujesz najskuteczniej rozwiąże wszystkie problemy Twojego partnera. Ta metodyka sprzedaży b2b daje Ci nie tylko ogólną wiedzę, ale również bardzo konkretne wskazówki dotyczące postępowania na poszczególnych etapach procesu sprzedaży.

Kontroluj efektywność na każdym etapie

Oprócz skutecznej metody sprzedaży Twoich usług klientom biznesowym, CustomerCentric Selling pozwala również na ciągłe kontrolowanie wyników włożonej w dany projekt pracy. Na każdy poziomie zaawansowania negocjacji umowy możesz zobaczyć, jakie błędy popełniłeś, a co przynosi najlepsze rezultaty. Wszystko po to, by następnym razem działać jeszcze skuteczniej. Na każdym poziomie określone są cele, jakie chcemy osiągnąć i dzięki nim widać wyraźnie, jak szybko zbliżamy się do ostatecznego podpisania umowy, czyli do zakładanego sukcesu. Daje to wiele nie tylko samym handlowcom, ale również wszystkim ich przełożonym, którzy wiedzą dokładnie, jak postępuje praca ich podwładnego. Mając przed sobą mierzalne wskaźniki mogą oni z łatwością nadzorować postępy w pracy działu handlowego. Pamiętajcie, aby zawsze przed oczami mieć jasny cel, a wtedy cały proces przebiega dużo szybciej oraz nieuchronnie zmierza do sukcesu.

Leave a Reply