Chcesz zwiększyć wskaźnik FCR? Postaw na dobry program do obsługi klientów

program do obsługi klientów

Prowadzisz dział contact center? Jeśli tak, musisz zadbać o wskaźnik FCR (First Call Resolutions), czyli połączeń załatwianych już podczas jednego kontaktu. W ten sposób znacznie zwiększysz obroty w firmie, a także pozwolisz sobie na duże oszczędności. Dowiedz się, w czym taki nowoczesny system może pomóc.

Udzielaj wyczerpujących odpowiedzi

Żeby zadbać o wskaźnik FCR, bardzo ważna jest obsługa połączeń. Klienci maja obecnie bardzo wysokie wymagania. Chcą, by ich problem był jak najszybciej załatwiony. Nie lubią być przerzucani od konsultanta do konsultanta. To powoduje, że za takimi oczekiwaniami muszą nadążyć działy typu contact center. Nie będzie to jednak możliwe, jeśli nie zainwestują w odpowiedni program do obsługi klientów. Bez tego ani rusz. Żeby nie odsyłać klienta z niejasną informacją zwrotną i szybko załatwić problem, należy przede wszystkim udzielić mu wyczerpującej odpowiedzi. Trzeba być obeznanym w temacie. W takim podejściu do obsługi pomaga bardzo odpowiedni system usprawniający kontakt z klientami. Ma on wiele przydatnych mechanizmów, jak np. kolejkowanie połączeń. W dużym skrócie polega ona na tym, że rozmowa jest automatycznie przekierowywana do kompetentnego działu lub osoby, która jest w stanie udzielić wyczerpujących informacji na zadany temat. Dzięki temu wiele rzeczy można załatwić praktycznie „od ręki”.

Zadbaj o system komunikacji

Ważne jest także to, by zadbać o system komunikacji między poszczególnymi działami i konsultantami. W ten sposób można zadbać o to, by szybko załatwiać wszelkie sprawy. Konsultant może na szybko sprawdzić wcześniejsze ustalenia z poprzednimi osobami, a także zapoznać się z historią transakcji. To powoduje, że będzie w stanie znacznie łatwiej nawiązać wspólny język z klientem i zachęcić go do zakupu wybranych produktów oferowanych przez firmę. To bardzo ważne praktycznie pod każdym możliwym względem. Dzięki temu będzie można łatwiej dopasować ofertę do wybranych preferencji użytkownika, a co za tym idzie będzie mógł on szybciej podjąć decyzje zakupową. Dzięki temu będzie można załatwić dany temat już podczas jednego kontaktu. Trzeba jednak zainwestować w odpowiedni program do obsługi klientów. Tylko tak można podnieść wskaźnik FCR. Jest on bardzo ważny, bo wpływa na oszczędności w firmie. W jednym czasie można skontaktować się z większą ilością klientów. Ma to bardzo duże znaczenie i przekłada się na większe obroty. Ponadto FCR to także więcej zadowolonych z obsługi klientów. Warto więc o to w sposób szczególny zadbać.

Leave a Reply